2. opgave: Indlæg c)
Jeg var meget spændt på, hvordan denne studiedag ville gå..
.. Mine reflektioner over,
hvordan det er at studere
i et asynkront forløb
|
Og så er det liiige
jeg minder mig selv om,
at alt det 'nye' imødekommes med et
herfra
Dagens forløb 1.del
Min Peer, som kan følges her, og jeg var hurtige til, at 'ringe til en ven', da der var kuk i, at kunne se alt hos hinanden og jeg havde fået lavet to blogs tsk tsk. Det var en stor støtte, at vi var på' samtidig og hele tiden lige kunne samle op på, hvordan det gik - rent teknisk med at finde ud af den asynkrone læring. Vi lever jo i en tid, hvor det er hverdagskost, at kommunikere på mails, sms'er, facetime, mms og meget mere, så det at sidde og skrive sammen er jo ikke nyt og forvirrende.. det ér simpelthen bare dét, at 'lære' at slappe af i hjernen - at ja' der er en særdeles anderledes tilgang til undervisning, kommunikation og læring NU - end for bare 3 år siden.. det går så stærkt det hele og der er så meget der skal vides om, forståes og kunnes. Jeg har følelsen af at ville og skulle det hele på én gang...
Men ..
.. Hvor mange af os KAN lige multitaske ..
"èn ting af gangen"
- minder jeg mig selv om -
og
det hjælper
Dagens forløb 2.del
Jeg er på en måde helt høj over denne måde at lære på..
for det ér virkelig learning by doing - lidt som 80'ernes 'wax on wax off' - blot at vi hér ved hvor det fører hen. Det er den samme tankegang jeg arbejder med, med mine elever. De prøver tingene, teorier og metoder og fif og tricks af når de er på arbejde - og på denne måde finder de frem til, HVORDAN det fungerer bedst for lige præcis DEM.
Metoden til at lære her med blogs i DigiTek er jo ganske enkelt fremragende - forstået på denne måde, at den fælles Illeris'tekst, vi startede ud med, gør det hele meget mere håndgribeligt og det hele giver mening med det asynkrone og vor egen undervisning.
Min Peer og jeg fik et par cases op at vende og denne vej faktisk hjulpet hinanden lidt på vej i nye, udfordrende og evt. udviklende tanker til hvert vores undervisningsarbejde.
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar